Väg i höstmiljö med informationsikon

Försiktighetsåtgärder för allas säkerhet

Vi på Netbil tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande.

För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar, finns netbil.se tillgänglig samt telefoni på 0771-400 000, öppen måndag-fredag 07.00-19.00.

Vi ber dig som känner dig sjuk att vänta med att besöka våra anläggningar tills du känner dig helt frisk.

Frågor och svar Netbil och Covid-19

Är Netbils anläggningar öppna som vanligt?

Ja, vi håller öppet som vanligt och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.

Kommer Netbil ha större aktiviteter och event på sina anläggningar?

Nej, vi har beslutat att ställa in större aktiviteter och event som samlar mycket folk. Vi informerar alla våra kunder om inställda event via e-mail eller sms. Vi vill fokusera på att kunna hjälpa våra kunder och gäster med sina ärenden på ett tryggt sätt och inte bjuda in för många till oss i onödan. Vissa kampanjer som har varit planerade kommer fortsatt att gälla.

Hur arbetar Netbil med att förebygga smittspridning?

En del är att vi har ställt in större aktiviteter och event på våra anläggningar och undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder.
Vi har utökat städningen på samtliga anläggningar och har även utökat våra kundlöften för att möta eventuellt oroliga kunder. Läs mer om våra utökade kundlöften nedan.

Kan jag komma i kontakt med Netbil utan att besöka någon av era anläggningar?

Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Netbil för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har telefon öppen måndag-fredag, 07.00-19.00, och du når oss på netbil.se eller 0771-400 000.


Försiktighetsåtgärder och kundlöften

  • Vi sätter in extra städning på alla anläggningar och inom hela Biliakoncernen.
  • Vi välkomnar dig till anläggningen men vi skakar däremot inte hand
  • Vi kan ha dialog kring ny eller begagnad bil via mail och telefon och vi har även e-signatur för avtalsskrivning.
  • Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga och ta frågor via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång

Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?


Välkommen att kontakta oss. 


Ta hand om varandra.